Cum obțin raportul de la Centrala Riscului de Credit?
Centrala Riscului de Credit permite instituțiilor participante să facă interogări online cu privire la persoanele raportate, cu condiția să obțină în prealabil acordul persoanei respective. Prin urmare, o bancă nu va putea să-ți verifice raportul, fără acceptul tău.
Acordul persoanei recenzate nu este necesar atunci când se consultă raportul cu privire la fraudele cu carduri.
În cazul în care banca a efectuat o verificare despre situația ta la Centrala Riscului de Credit, ai dreptul să soliciți o copie după raportul primit.
Cum soliciti raportul de la BNR?
De asemenea, ai dreptul să verifici situația proprie din baza de date, printr-o cerere scrisă către BNR, transmisă prim email sau poștă, completând un formular tipizat. La cerere, trebuie atașată o copie după actul de identitate.
Adresa de expediere prin poștă este Banca Naţională a României - Direcţia Statistică, Str. Lipscani nr. 25, sector 3, Bucureşti, cod poștal 030031, iar adresa electronică unde se poate trimite cererea este info@bnr.ro.
Pentru solicitările primite pe email, raspunsul va veni la adresa de email de pe care s-a trimis cererea, iar la solicitările prin poștă, raspunsul va fi transmis la adresa din actul de identitate sau la altă adresă precizată în cerere.
Verificare prin intermediul băncilor
O altă variantă de verificare a raportului de la CRC este să mergi într-o unitate bancară și să soliciți eliberarea unui raport cu informațiile despre propria persoană. Comisioanele sunt modice și poți primi pe loc un raport cu situația personală.
Calculatoare
Ghiduri
Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile
Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.