Creditele de Black Friday sunt iresponsabile

Autor: Marius ȘerbanFebra campaniilor de Black Friday a atins și sectorul bancar, iar promoțiile intră tot mai des în zona de creditare iresponsabilă.
Tot mai multe bănci lansează promoții la credite cu scopul de a încuraja consumatorii să facă cumpărături de Black Friday pentru a nu rata promoțiile. Aceste mesaje trivializează decizia de a lua un credit, o decizie cu consecințe financiare de lungă durată, care ar trebuie analizată atent.
Mai mult, promoțiile la credit tind să semene tot mai mult cu cele ale comercianților, discount-urile oferite fiind valabile doar câteva zile sau chiar o singură zi, punând presiune pe consumatori să acționeze rapid pentru a nu rata un credit ieftin.
Este însă o diferență foarte mare între a cumpăra din impuls un aspirator la promoție și a lua un credit pe care îl vei rambursa în următorii 5 ani. În cazul în care nu poți rambursa împrumutul, vei fi executat silit și vei suporta consecințe financiare de lungă durată. Din acest considerent este iresponsabil să promovezi credite care încurajează decizii impulsive de îndatorare.
În mod normal, campaniile responsabile la credite durează câteva luni, pentru a da suficient timp de analiză potențialilor clienți, astfel încât să nu ia o decizie pripită. Creditul se obține atunci când ai nevoie de el, nu pentru că expiră promoția!
Marea Britanie a interzis creditele de Black Friday
Practicile de acest gen au devenit interzise în Marea Britanie, după ce Autoritatea pentru Standarde în Publicitate (Advertising Standards Authority – ASA) a sancționat pentru prima oară un finanțator în 2024.
SteadyPay – o companie care oferea credite rapide – își promova creditele prin mesaje cum ar fi „Vrei să cumperi de Black Friday, dar ești îngrijorat că nu-ți permiți?”, „Viața nu așteaptă ziua de salariu. Descarcă aplicația și aplică acum”, „Black Friday a venit, la fel și promoțiile – dar tu ești pregătit financiar?”.
ASA a considerat că astfel de mesaje încurajează consumatorii să cumpere, în campaniile Black Friday, produse la preț redus, pe care nu și le permit. Mai mult, reclamele încurajau consumatorul să se grăbească să obțină credit, astfel încât să nu rateze promoțiile.
Concluzia ASA a fost că aceste reclame promovează un caracter iresponsabil și a decis interzicerea lor.
În prag de Black Friday, ASA a emis un comunicat reamintind tuturor că regulile de promovare responsabilă trebuie respectate, de la credite până la operații estetice.
Calculatoare
Recenzii
Descrie experiența avută în utilizarea unui produs financiar. Ajută-ne să facem alegeri mai bune.
Ghiduri
Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile
Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.