reclamații bănci

CSALB: Cum funcționează procedura de conciliere?

Procedura de conciliere prin CSALB constă în propunerea unei soluții pentru soluționarea litigiului. Soluția poate să fie acceptată sau refuzată de oricare dintre părți.
CSALB: Cum funcționează procedura de conciliere?
Data publicării13 noiembrie 2023 | Autor:Finradar

Procedura de conciliere este cel mai frecvent utilizată de către consumatori. Aceasta are avantajul că durează puțin (aproximativ 1 lună) și este flexibilă. Te poți retrage oricând din această procedură, iar soluția finală poate fi acceptată sau refuzată.

1. Depune o reclamație la bancă

Înainte să apelezi la procedura de conciliere este necesar să încerci să soluționezi disputa amiabil cu banca. Practic, depui o sesizare la bancă unde semnalezi problema respectivă și aștepți un răspuns. Poți face acest demers inclusiv printr-un email.

Termenul maxim de răspuns este de 30 zile, dar de regulă, băncile răspund în 1-2 săptămâni. Dacă au trecut 30 zile și nu ai primit niciun răspuns ori răspunsul primit nu este satisfăcător, poți trece la pasul următor.

2. Cerere de conciliere la CSALB

Următorul pas este să depui o cerere la CSALB, alegând procedura de conciliere cu soluție propusă. Poți completa un formular online ori o cerere care să fie transmisă apoi prin email sau poștă.

Cererea va conține următoarele informații:
-    Datele de identificare 
-    Descrierea litigiului și dovada ca ai încercat să soluționezi litigiul în mod amiabil
-    Valoarea solicitată a despăgubirilor și modul de calcul al acestora
-    Motivele pentru care soliciți despăgibiri, cu documentele justificative atașate.

3.  Analiza cererii de conciliere

După ce cererea ajunge la CSALB, aceasta va intra într-un proces de analiză. Dacă cererea este conformă, ea va fi transmisă către banca sau IFN-ul reclamat. 

În cazul în care banca sau IFN-ul acceptă procedura de conciliere, CSALB va desemna aleatoriu un conciliator. 

Dacă instituția financiară refuză concilierea, atunci cererea ta va fi închisă și va trebui să cauți altă soluție pentru soluționarea litigiului.

4. Propunerea unei soluții

Conciliatorul va analiza cererea și documentele furnizate și va avea întâlniri atât cu consumatorul cât și cu instituția financiară reclamată. În principal, el va purta negocieri pentru a se ajunge la o soluție de compromis.

La final, el va întocmi o notă de soluționare cu soluția propusă, care va fi transmisă ambelor părți. Poți solicita o discuție pentru a clarifica soluția propusă sau pentru a o renegocia, dacă există deschidere.

Consumatorul și banca pot accepta sau refuza soluția propusă în termen de 15 zile, de la data primirii. Dacă soluția este acceptată, aceasta devine titlu executoriu și este obligatorie.

Chiar dacă ai acceptat soluția propusă, ai dreptul să ataci hotărârea ulterior în instanțele de judecată. 

Credite nevoi personale

Comparator
Credite nevoi personale
  • Compari rapid toate ofertele
  • Alegi cel mai bun credit
  • Verifici gratuit eligibilitatea

Calculatoare

Convertește o sumă dintr-o valută în alta
Calculează impozitul pe venit datorat la vânzarea unui imobil

Recenzii

Descrie experiența avută în utilizarea unui produs financiar.

Ghiduri

Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile

Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.