reclamații bănci

Cum faci o reclamație la Protecția Consumatorului?

Dacă ai probleme cu un bun sau serviciu, poți face o reclamație la autoritățile responsabile cu protecția consumatorului, pentru a solicita remedierea problemei.
Cum faci o reclamație la Protecția Consumatorului?
Data publicării27 noiembrie 2023 | Autor:Finradar

Consumatorii beneficiază de un cadru legal special, care le permite să solicite sprijinul autorităților în materie de protecție a consumatorilor atunci când drepturile lor legale au fost încălcate de un comerciant (retailer, bancă, societăți de investiții, societate de asigurare, companie de utilități etc.).

De regulă, atunci când ai o problemă cu un bun sau serviciu, este recomandat să iei mai întâi legătura cu comerciantul și să soliciți remedierea problemei. În cele mai multe cazuri, această procedură dă roade.

Dacă nu ești mulțumit de soluția propusă de comerciant, poți face apoi o reclamație la autoritatea responsabilă cu protecția consumatorului.

Nu ești obligat să contactezi mai întăi comerciantul înainte de a face o reclamație, dar în multe cazuri, problema poate fi rezolvată mai rapid în acest mod.

Reclamații pentru bănci, IFN-uri și comercianți

În cazul în care ai decis să faci o reclamație la protecția consumatorului, este bine de știut că sunt mai multe autorități responsabile, în funcție de bunul sau serviciul reclamat.

Autoritatea Națională Pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este principala autoritate responsabilă cu protecția consumatorilor. De regulă, consumatorii pot reclama la ANPC problemele avute cu orice bun sau serviciu, inclusiv cu serviciile financiare oferite de bănci și IFN-uri (instituții financiare nebancare).

Poți depune o reclamație online la ANPC sau poți trimite sesizare prin email sau postă la comisariatul județean pentru protecția consumatorilor.  

La depunerea reclamației, trebuie să prezinți problema cu care te confrunți, să precizezi ceea ce dorești să obții și să atașezi toate documentele justificative relevante (copii după contracte, facturi, notificări sau comunicări avute cu comerciantul).

Reclamații pentru asigurări, investiții și pensii private

Autoritatea de Supraveghere Financiare (ASF), pe lângă atribuții de supraveghere și reglementare, are și atribuții de protecție a consumatorilor.

În cazul în care vrei să faci o reclamație legată de un produs de asigurare, pensii private sau de investiții (fond de investiții, cont de brokeraj) trebuie să depui sesizarea la ASF.

Reclamația poate fi depusă online (caz în care trebuie să-ți creezi un cont pe portalul ASF) sau poate fi transmisă prin email sau poștă către ASF.

Reclamații la gaze naturale, energie electrică și termică

Pentru serviciile de furnizare de gaze naturale, energie electrică și termică, reclamațiile se fac la Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).

În acest caz, există obligația ca înainte de a face o reclamație, să te adresezi mai întâi comerciantului, pentru a solicita remedierea problemei.  Ulterior, poți depune online o reclamație la ANRE.

Credite nevoi personale

Comparator
Credite nevoi personale
  • Compari rapid toate ofertele
  • Alegi cel mai bun credit
  • Verifici gratuit eligibilitatea

Calculatoare

Convertește o sumă dintr-o valută în alta
Calculează impozitul pe venit datorat la vânzarea unui imobil

Recenzii

Descrie experiența avută în utilizarea unui produs financiar.

Ghiduri

Alege un subiect pentru a descoperi mai multe sfaturi utile

Nu am găsit niciun articol pe acest subiect.